Descoperă soluțiile inteligente pentru zborurile anulate sau conexiunile pierdute!

Știai că pentru zbor întârziat, zbor anulat, îmbarcare refuzată sau conexiune ratată poți să primești despăgubiri de până la 600 de euro?

Navigarea prin complexitățile perturbărilor călătoriilor aeriene poate fi o sarcină dificilă. Am încheiat recent un parteneriat cu Compensair, prin care ne asigurăm că călătorii primesc compensațiile pe care le merită pentru întârzierile de zbor, conexiunile ratate, anulările și îmbarcările refuzate din cauza supra-rezervării (over-booking). Expertiza Compensair se extinde pe un spectru de reglementări, inclusiv Regulamentul UE 261/2004, Regulamentul Turc privind Drepturile Pasagerilor Aerieni și Regulamentele Canadiene pentru Protecția Pasagerilor Aerieni, despre care vă vom vorbi mai jos pe larg. La finalul acestui material aveți și un scurt ghid despre cum să faceți solicitarea pentru o compensație.


Când un pasager al unui zbor din UE ajunge la destinația finală cu o întârziere de 3 ore sau mai mult, acesta are dreptul la compensație. Suma compensației depinde de distanța zborului și variază între 250 și 600 de euro.

Compensația poate fi redusă cu 50% dacă un pasager este redirecționat cu o întârziere mai scurtă.

Circumstanțele extraordinare absolv companiile aeriene de compensație, incluzând deciziile privind traficul aerian, condițiile meteorologice adverse, riscurile de securitate și altele.

Legislația canadiană oferă compensații pentru zborurile spre, din și în Canada. Dacă este informat în termen de 14 zile de la întârziere, compensația minimă variază între 125 și 1.000 de CAD, în funcție de durata întârzierii și de dimensiunea companiei aeriene.

Compensația pentru întârzierea zborurilor poate fi solicitată dacă întârzierea depășește 3 ore și zborul este operat sub legislația UE sau canadiană. Utilizați calculatorul nostru de compensație pentru zboruri întârziate pentru a verifica dacă zborul dumneavoastră este eligibil.

Detalii suplimentare despre compensația pentru întârzierea zborurilor

Compensația pentru întârzierea zborului poate varia în funcție de legislația aplicată.

Drepturile pasagerilor aerieni din UE

Drepturile pasagerilor pentru întârzierile de zbor se aplică conform reglementărilor UE în următoarele scenarii:

  • zbor în interiorul UE și operat fie de o companie aeriană din UE, fie de una non-UE
  • zbor care sosește în UE din afara UE și operat de o companie aeriană din UE
  • zbor care pleacă din UE către o țară non-UE operat atât de companii aeriene din UE, cât și non-UE

și

  • dacă pasagerul nu a primit deja beneficii (compensații, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru această călătorie conform legii relevante a unei țări non-UE.

Regulile UE se aplică și zborurilor către și dinspre Islanda, Norvegia și Elveția.

Călătorind din Marea Britanie către o țară din UE

De la 1 ianuarie 2021, regulile UE privind drepturile pasagerilor aerieni nu se aplică cazurilor de întârzieri ale zborurilor din Marea Britanie către UE, dacă zborul a fost operat de o companie aeriană din Marea Britanie sau non-UE, chiar dacă zborul a fost rezervat înainte de această dată.

Regulile UE continuă să se aplice de la 1 ianuarie 2021 dacă zborul din Marea Britanie către UE a fost operat de o companie aeriană din UE, cu excepția cazului în care pasagerul a primit deja compensații pentru întârzierile companiei aeriene sau alte beneficii conform legii britanice.

Totuși, regulile britanice privind drepturile pasagerilor aerieni (UK 261) sunt în mare parte similare cu EU 261 și se aplică:

  • pasagerilor care pleacă de pe un aeroport din Marea Britanie
  • pasagerilor care pleacă din afara Marii Britanii către un aeroport situat în:
  • – Marea Britanie, dacă compania aeriană operatoare este fie o companie aeriană din UE/SEE, fie una britanică
  • – UE/SEE, dacă compania aeriană operatoare este o companie aeriană britanică.

Una dintre diferențele majore este înlocuirea valorii în euro a compensației cu sume în lire sterline.

Drepturile pasagerilor în caz de întârziere a zborului

O întârziere a zborului poate avea loc la plecare și/sau la sosire. Amploarea drepturilor pasagerilor diferă în funcție de timpul de întârziere și tip.

Întârziere la plecare

Pentru zborurile întârziate la plecare, pasagerii au dreptul la asistență, rambursare și un zbor de întoarcere, în funcție de durata întârzierii și distanța zborului.

Mai mult de 2 oreMai mult de 3 oreMai mult de 4 oreMai mult de 5 oreDistanța
AAAR/R1500 km și mai puțin
AAR/RToate zborurile în interiorul UE mai lungi de 1500 km și toate zborurile între 1500 și 3500 km
AR/RToate celelalte zboruri

A asistență, R/R rambursare și un zbor de întoarcere

În cazul în care zborul este întârziat cel puțin 5 ore la plecare, compania aeriană trebuie să ramburseze biletul și, dacă un pasager are un zbor de conexiune, să ofere o întoarcere la aeroportul de plecare cât mai curând posibil.

Întârziere la sosire

O întârziere de peste 3 ore la sosirea la destinația finală dă dreptul pasagerilor la compensație, cu excepția cazului în care întârzierea se datorează unor circumstanțe extraordinare.

Asistență

Pasagerii zborurilor întârziate au, de asemenea, dreptul la asistență gratuită la aeroport, care poate include, în funcție de durata întârzierii și distanța zborului:

  • Băuturi răcoritoare
  • Mâncare
  • Cazare (dacă unui pasager i se reface călătoria pentru a călători a doua zi)
  • Transport către cazare și înapoi la aeroport
  • 2 apeluri telefonice, mesaje telex, fax sau emailuri

Dacă asistența nu este oferită și pasagerul a plătit pentru propriile mese și împrospătări, compania aeriană ar trebui să ramburseze cheltuielile necesare și adecvate. Este important pentru pasager să păstreze toate chitanțele în acest scop.

Compensație aeriană. Întârziere a zborului

Când un pasager ajunge la destinația finală cu o întârziere de 3 ore sau mai mult, acesta are dreptul la compensație. Suma compensației depinde de distanța zborului:

Suma în EURDistanțaTimpul de întârziere
2501 500 km sau mai puținMai mult de 3 ore
300Mai mult de 3 500 kmÎntre 3 și 4 ore
400Mai mult de 1 500 km în cadrul UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 kmMai mult de 3 ore
600Mai mult de 3 500 kmMai mult de 4 ore

Termenul limită pentru a solicita compensație pentru zborul întârziat depinde de compania aeriană și este, de obicei, de 3-6 ani de la data zborului.

Când compensația este redusă sau nu se plătește?

Dacă compania aeriană a oferit unui pasager o redirecționare și acesta a ajuns la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, compensația poate fi redusă cu 50%.

Compensația nu se datorează dacă compania aeriană dovedește că întârzierea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare care nu puteau fi evitate. Exemple de astfel de evenimente sunt:

  • decizii de gestionare a traficului aerian
  • instabilitate politică
  • condiții meteorologice adverse
  • riscuri de securitate
  • greve externe companiei aeriene

Totuși, dacă compania aeriană afirmă că zborul a fost întârziat din cauza vremii rele, dar alte zboruri din același timp au decolat, este mai bine să verificați dublu. Puteți face acest lucru ușor folosind calculatorul nostru de compensație.

Compensație pentru întârziere conform legii canadiene

Compensația canadiană pentru întârzierea zborurilor se aplică tuturor zborurilor spre, dinspre și în interiorul Canadei. Companiile aeriene sunt obligate să informeze pasagerii despre motivele întârzierii, compensație și standardele de tratament. Dacă notificarea întârzierii este sub 12 ore înainte de plecare, se asigură tratamentul standard. Pentru întârzieri de 3+ ore, pasagerii pot primi călătorii alternative sau rambursări. Dacă sunt informați în termen de 14 zile de la întârziere, compensația minimă variază între 125 și 1.000 CAD, în funcție de durata întârzierii și dimensiunea companiei aeriene.

Întrebări frecvente

Cât timp trebuie să fie întârziat un zbor pentru a se califica pentru compensație?

Pentru zborurile acoperite de legislația UE și canadiană, pasagerii au dreptul la compensație dacă zborul este întârziat cu un minimum de 3 ore.

Care este suma compensației pentru întârzierea unui zbor?

Suma compensației variază în funcție de factori precum durata întârzierii, distanța zborului și legislația aplicabilă. Poate varia între 250 și aproximativ 670 de euro (echivalentul a 1000 CAD).

Întârziere a zborului. Cum solicit compensație?

Solicitarea compensației pentru întârzierile de zbor cu Compensair este simplă. Completați doar un formular online scurt, încărcați documentele necesare și monitorizați emailurile/profilurile pentru actualizări ale aplicației. Se poate depune o cerere fără costuri, taxa de serviciu Compensair este datorată doar când compensația este primită de pasager.

Verificați compensația dumneavoastră în cazul în care ați întâmpinat o întârziere a zborului:


Când unui pasager al unui zbor din UE i se informează despre anulare cu mai puțin de 14 zile înainte de data plecării programate, acesta ar putea avea dreptul la compensație. Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când pasagerul a fost informat personal că zborul a fost anulat. Suma compensației pentru întârzierile zborurilor din UE depinde de distanța zborului și variază între 250 și 600 de euro.

Când compania aeriană anulează un zbor, oferă redirecționare și pasagerul care acceptă ajunge la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, compensația poate fi redusă cu 50%.

Pentru zborurile sub reglementarea turcească, suma compensației variază între 100 și 600 de euro, în funcție de tipul zborului (domestic sau internațional), distanța acestuia și timpul de întârziere.

Pasagerii zborurilor sub reglementarea canadiană ar putea avea dreptul la compensații în sumă de 125 până la 1000 CAD, în funcție de dimensiunea companiei aeriene și timpul de întârziere.

Compensația pentru anularea zborurilor poate fi solicitată, dacă pasagerul a fost notificat cu mai puțin de 14 zile înainte de anulare, nu i s-a oferit o alternativă conformă și zborul este operat sub legislația UE, turcească sau canadiană. Utilizați calculatorul nostru de compensație pentru anularea zborurilor pentru a verifica dacă zborul dumneavoastră este eligibil.

Detalii suplimentare despre compensația pentru anularea zborurilor

Conform legislației UE, Canadiene și Turcești, pasagerii zborurilor anulate pot fi eligibili pentru o compensație.

Ce este considerată o anulare?

  • orarul zborului original este abandonat și pasagerul este transferat la un alt zbor programat
  • aeronava a decolat, dar s-a întors la aeroportul de plecare și pasagerii au fost transferați la alt zbor
  • zborul ajunge la un aeroport care nu este destinația finală indicată pe bilet, cu excepția cazului în care:
  • – Pasagerul a acceptat redirecționarea către aeroportul de destinație finală originală sau către orice altă destinație convenită de pasager. În acest caz, este considerat o întârziere și nu o anulare.
  • – Aeroportul de sosire și aeroportul de destinație finală originală deservesc aceeași localitate, oraș sau regiune. În acest caz, este considerat o întârziere și nu o anulare.

Drepturile pasagerilor aerieni din UE pentru anulare se aplică:

  • Dacă zborul este în cadrul UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de una non-UE
  • Dacă zborul sosește în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE
  • Dacă zborul pleacă din UE către o țară non-UE operat de o companie aeriană din UE sau non-UE
  • Dacă pasagerul nu a primit deja beneficii (compensație, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru această călătorie conform legii relevante a unei țări non-UE.

Regulamentele UE se aplică și zborurilor către și dinspre Islanda, Norvegia și Elveția.

Călătorind din Marea Britanie către o țară din UE

Din 1 ianuarie 2021, regulile UE privind drepturile pasagerilor aerieni nu se aplică cazurilor de anulări ale zborurilor din Marea Britanie către UE, dacă zborul a fost operat de o companie aeriană din Marea Britanie sau non-UE, chiar dacă zborul a fost rezervat înainte de această dată.

Regulile UE continuă să se aplice de la 1 ianuarie 2021 dacă zborul din Marea Britanie către UE a fost operat de o companie aeriană din UE, cu excepția cazului în care pasagerul a primit deja compensații sau beneficii conform legii britanice.

Cu toate acestea, regulile britanice privind drepturile pasagerilor aerieni (UK 261) sunt în mare parte similare cu EU 261 și se aplică:

  • pasagerilor care pleacă de pe un aeroport din Marea Britanie
  • pasagerilor care pleacă din afara Marii Britanii către un aeroport situat în:
  • – Marea Britanie, dacă compania aeriană operatoare este fie o companie aeriană din UE/SEE, fie una britanică
  • –UE/SEE, dacă compania aeriană operatoare este o companie aeriană britanică.

Una dintre diferențele majore este înlocuirea valorii în euro a compensației cu sume noi în lire sterline.

Politica zborurilor anulate diferă de la o țară la alta. În acest articol, ne concentrăm în principal pe reglementarea EU 261. Pasagerilor li se recomandă să verifice reglementările corespunzătoare în funcție de jurisdicția zborului.

Drepturile pasagerilor în caz de anulare

Dacă o companie aeriană anulează un zbor, este obligată să ofere pasagerului o alegere între:

  1. 1. rambursarea biletului și, în cazul unui zbor de conexiune într-o singură rezervare, un zbor de întoarcere la aeroportul de plecare cât mai curând posibil
  2. 2. redirecționarea către destinația finală cât mai curând posibil sau,
  3. 3. redirecționarea la o dată ulterioară, la conveniența pasagerului, în condiții de transport comparabile, în funcție de disponibilitatea locurilor.

Imediat ce pasagerul a ales una dintre aceste trei opțiuni, acesta nu mai are drepturi în legătură cu celelalte două opțiuni. Cu toate acestea, compania aeriană poate fi totuși obligată să ofere compensații.

Asistență

Pasagerii zborului anulat au, de asemenea, dreptul la asistență gratuită la aeroport, care include:

  • Băuturi răcoritoare
  • Mâncare
  • Cazare (dacă unui pasager i se reface călătoria pentru a călători a doua zi)
  • Transport către cazarea dvs. și înapoi la aeroport
  • 2 apeluri telefonice, mesaje telex, fax sau emailuri

Dacă asistența nu este oferită și pasagerul a plătit pentru propriile mese și împrospătări, compania aeriană ar trebui să le ramburseze, cu condiția ca cheltuielile să fie necesare, rezonabile și adecvate. Pasagerul ar trebui să păstreze toate chitanțele în acest scop.

Compensație pentru anularea zborului

Dacă pasagerul a fost informat despre anulare cu mai puțin de 14 zile înainte de data plecării programate, acesta are dreptul la compensație. Compania aeriană are obligația de a dovedi dacă și când pasagerul a fost informat personal că zborul a fost anulat. Suma compensației depinde de distanța zborului:

Suma în EURDistanța
2501 500 km sau mai puțin
400Mai mult de 1 500 km în cadrul UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km
600Mai mult de 3 500 km
  • Dacă un pasager alege să-i fie rambursat biletul – compensația va depinde de lungimea zborului
  • Dacă un pasager alege redirecționarea – compensația va depinde de lungimea zborului și de întârzierea în atingerea destinației finale, după ora programată inițial de sosire.

Când compensația este redusă sau nu se plătește?

Dacă compania aeriană a oferit redirecționare și pasagerul o acceptă și ajunge la destinația finală cu o întârziere de 2, 3 sau 4 ore, compensația poate fi redusă cu 50%. Sumelor reduse pot fi:

Suma în EURÎntârziere (comparativ cu ora originală de sosire)Distanța
1250-2 ore1 500 km sau mai puțin
2000-3 oreMai mult de 1 500 km în cadrul UE și toate celelalte zboruri între 1 500 și 3 500 km
3000-4 oreMai mult de 3 500 km

Un pasager nu are dreptul la compensație:

  • dacă un pasager este informat cu mai mult de 14 zile în avans
  • dacă un pasager este informat între 2 săptămâni și 7 zile înainte de plecarea programată și i se oferă redirecționare care ar permite:
  • – să plece cu nu mai mult de 2 ore înainte de ora programată inițial de plecare și
  • – să ajungă la destinația finală cu mai puțin de 4 ore după ora programată inițial de sosire
  • dacă un pasager este informat cu mai puțin de 7 zile înainte de plecarea programată și i se oferă redirecționare care ar permite:
  • – să plece cu nu mai mult de 1 oră înainte de ora programată inițial de plecare și
  • – să ajungă la destinația finală cu mai puțin de 2 ore după ora programată inițial de sosire.

Compensația nu se datorează dacă compania aeriană dovedește că anularea a fost cauzată de circumstanțe extraordinare care nu puteau fi evitate. Exemple de astfel de evenimente sunt:

  • decizii de gestionare a traficului aerian
  • instabilitate politică
  • condiții meteorologice adverse
  • riscuri de securitate
  • greve externe companiei aeriene

Anulare zbor turcesc

Regulile sub reglementarea turcească sunt similare cu cele europene, dar sumele compensațiilor diferă.

Pentru zborurile interne din Turcia, care au fost anulate, fiecare pasager ar putea fi eligibil pentru o compensație fixă de 100 EUR.

Când zborurile internaționale sunt anulate, fiecare pasager ar putea fi eligibil pentru o compensație între 125 și 600 EUR, în funcție de distanța zborului și de timpul de întârziere.

Anulare zbor canadian

Regulile sub reglementarea canadiană sunt similare cu cele europene, dar sumele compensațiilor diferă.

Pasagerii ar putea avea dreptul la o compensație între 125 și 1000 CAD, în funcție de mărimea companiei aeriene și de timpul de întârziere.

Întrebări frecvente

Cum să verific dacă un zbor este anulat?

Pentru a fi informat despre starea unui zbor, ar trebui să monitorizezi site-ul oficial al companiei aeriene, în special secțiunea personală, sau să verifici regulat emailurile pentru actualizări de la compania aeriană. Când te afli deja la aeroport, poți consulta, de asemenea, ecranele cu orarul sau poți utiliza site-ul web sau aplicația aeroportului pentru informații în timp real.

Ce să faci dacă un zbor este anulat?

Dacă un zbor este anulat, este important să contactezi compania aeriană cât mai curând posibil pentru a înțelege opțiunile disponibile și pentru a face aranjamente alternative. Păstrarea dovezilor de anulare, chitanțelor pentru cheltuielile care au urmat ar putea fi o idee bună, având în vedere compensația și/sau rambursarea viitoare.

Cum să soliciti compensație pentru un zbor anulat?

Pentru a solicita compensație pentru un zbor anulat cu Compensair, este necesar doar să completezi un formular online scurt, să încarci documentele necesare și să monitorizezi emailurile/profilul pentru actualizări ale aplicației. Pasagerii nu trebuie să plătească nicio taxă decât dacă primesc compensația.

Verifică compensația ta în cazul în care ai întâmpinat o perturbare a unui zbor din UE:


Regulamentul UE 261 prevede că pasagerul trebuie să primească întotdeauna compensație dacă îmbarcarea i-a fost refuzată din cauza supra-rezervării. Suma variază de obicei între 250 și 600 de euro în funcție de distanța zborului.

Când un zbor sub legislația turcească este supra-rezervat, compania aeriană va încerca să găsească voluntari care să renunțe la locurile lor în schimbul unor anumite beneficii. Dacă unui pasager i se refuză îmbarcarea involuntar, acesta are dreptul la compensație. Suma variază între 100 și 600 de euro, în funcție de tipul zborului (domestic sau internațional), distanța acestuia și timpul de întârziere.

Suma compensației pentru îmbarcare refuzată din cauza supra-rezervării pe zborurile canadiene variază între 900 și 2400 CAD și depinde de întârzierea sosirii pasagerului la destinația finală.

Compensația pentru zborurile supra-rezervate de acest tip poate fi solicitată dacă pasagerului i-a fost refuzată îmbarcarea din cauza supra-rezervării și zborul este operat sub legislația UE, turcească sau canadiană.

Detalii suplimentare despre compensația pentru îmbarcare refuzată

Pasagerii care au sosit la timp pentru zbor și au avut toate documentele de călătorie în ordine, dar cărora li s-a refuzat îmbarcarea din cauza supra-rezervării, au dreptul la compensație.

În ce cazuri poate fi refuzată îmbarcarea unui pasager?

  • Din motive de siguranță, securitate sau sănătate
  • Pentru lipsa documentelor corecte de călătorie
  • Când un pasager nu a luat un zbor inclus într-o rezervare
  • Din cauza supra-rezervării sau din alte motive operaționale

Drepturile pasagerilor aerieni din UE pentru refuzul îmbarcării involuntare se aplică:

  • Dacă zborul este în UE și este operat fie de o companie aeriană din UE, fie de una non-UE
  • Dacă zborul sosește în UE din afara UE și este operat de o companie aeriană din UE
  • Dacă zborul pleacă din UE către o țară non-UE operat de o companie aeriană din UE sau non-UE
  • Dacă pasagerul nu a primit deja beneficii (compensații, redirecționare, asistență din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor pentru această călătorie în baza legii relevante a unei țări non-UE.

Regulile UE se aplică și zborurilor către și dinspre Islanda, Norvegia și Elveția.

Călătorind din Marea Britanie către o țară din UE

Din 1 ianuarie 2021, regulile UE privind drepturile pasagerilor aerieni nu se aplică cazurilor de întârzieri ale zborurilor din Marea Britanie către UE dacă zborul a fost operat de o companie aeriană din Marea Britanie sau non-UE, chiar dacă zborul a fost rezervat înainte de această dată.

Regulile UE continuă să se aplice din 1 ianuarie 2021 dacă zborul din Marea Britanie către UE a fost operat de o companie aeriană din UE, cu excepția cazului în care pasagerul a primit deja compensații pentru un zbor supra-rezervat sau alte beneficii în baza legii britanice.

Cu toate acestea, regulile britanice privind drepturile pasagerilor aerieni (UK 261) sunt în mare parte similare cu EU 261 și se aplică:

  • pasagerilor care pleacă de pe un aeroport din Marea Britanie
  • pasagerilor care pleacă din afara Marii Britanii către un aeroport situat în:
  • – Marea Britanie, dacă compania aeriană operatoare este fie o companie aeriană din UE/SEE, fie una britanică
  • – UE/SEE, dacă compania aeriană operatoare este o companie aeriană britanică.

Una dintre diferențele majore este înlocuirea valorii în euro a compensației cu sume noi în lire sterline.

Drepturile pasagerilor în caz de îmbarcare refuzată

Dacă un pasager s-a prezentat la timp pentru check-in cu o rezervare de zbor valabilă și documentație de călătorie și i s-a refuzat îmbarcarea din cauza supra-rezervării sau din motive operaționale și nu a renunțat voluntar la locul său, are dreptul la:

  • compensație
  • dreptul de a alege între rambursare, redirecționare sau reprogramare ulterioară și
  • asistență din partea companiei aeriene

Compensație pentru îmbarcare refuzată din cauza supra-rezervării (over-booking)

Suma în EURDistanța
2501500 km sau mai puțin
400Mai mult de 1500 km în UE și toate celelalte zboruri între 1500 și 3500 km
600Mai mult de 3500 km

Întotdeauna ar trebui să primești compensație dacă îmbarcarea este refuzată.

Rambursare, redirecționare sau reprogramare în cazul refuzului îmbarcării

Dacă o companie aeriană refuză îmbarcarea unui pasager, este obligată să ofere o alegere între:

  1. 1. rambursarea biletului și, în cazul unui zbor de conexiune într-o singură rezervare, un zbor de întoarcere la aeroportul de plecare cât mai curând posibil
  2. 2. redirecționarea către destinația finală cât mai curând posibil sau,
  3. 3. redirecționarea la o dată ulterioară, la conveniența pasagerului, în condiții de transport comparabile, în funcție de disponibilitatea locurilor.

Asistență

Pasagerii zborului anulat au, de asemenea, dreptul la asistență gratuită la aeroport, care include:

  • Băuturi răcoritoare
  • Mâncare
  • Cazare (dacă unui pasager i se reface călătoria pentru a călători a doua zi)
  • Transport către cazarea dvs. și înapoi la aeroport
  • 2 apeluri telefonice, mesaje telex, fax sau emailuri

Dacă asistența nu este oferită și pasagerul a plătit pentru propriile mese și împrospătări, compania aeriană ar trebui să le ramburseze, cu condiția ca cheltuielile să fie necesare, rezonabile și adecvate. Este important să păstrezi toate chitanțele în acest scop.

Refuzul îmbarcării pe zborurile turcești

Când zborul este supra-rezervat, compania aeriană va încerca să găsească voluntari care să renunțe la locurile lor în schimbul unor anumite beneficii. Dacă unui pasager i se refuză îmbarcarea involuntar, are dreptul la compensație, rambursarea prețului biletului sau a părții neutilizate, sau schimbarea rutei la cea mai timpurie sau ulterioară dată și asistență.

Suma compensației, în echivalentul lirei turcești, este următoarea:

  • 100 EUR pentru zborurile interne
  • 250 EUR pentru zborurile internaționale până la 1500 km
  • 400 EUR pentru zborurile internaționale între 1500 și 3500 km
  • 600 EUR pentru zborurile internaționale mai lungi de 3500 km

Refuzul îmbarcării pe zborurile canadiene

În cazul refuzului îmbarcării pentru zborurile sub legile canadiene, pasagerii au dreptul la următoarele:

  • standardul de tratament
  • aranjamente alternative de călătorie sau rambursare
  • compensația pentru neplăceri

Compensația pentru un zbor supra-rezervat variază între 900 și 2,400 CAD și depinde de întârzierea sosirii pasagerului la destinația finală.

Întrebări frecvente

De ce supra-rezervă companiile aeriene zborurile?

Companiile aeriene supra-rezervă zborurile pentru a compensa pentru posibilii pasageri care nu se prezintă și pentru a optimiza utilizarea locurilor, în scopul de a maximiza veniturile asigurând zboruri pline. Este legal să se refuze îmbarcarea pasagerilor, deci, în general, nu este rezonabil să dai în judecată o companie aeriană în cazul refuzului îmbarcării din cauza supra-rezervării.

Ce să faci când companiile aeriene supra-rezervă zboruri?

În funcție de planurile și conexiunile următoare, pot fi luate în considerare diferite opțiuni. Începând de la voluntariatul de a renunța la loc pentru anumite beneficii oferite de compania aeriană până la discutarea posibilelor opțiuni de redirecționare cu compensația posibilă ulterior.

Cum să soliciți compensație pentru refuzul îmbarcării?

Pentru a solicita compensație pentru refuzul îmbarcării cu Compensair, este necesar doar să completezi un formular online scurt, să încarci documentele necesare și să monitorizezi emailurile/profilul pentru actualizări ale aplicației. Pasagerii nu trebuie să plătească nimic decât dacă primesc compensația.

Verifică compensația ta în cazul în care ți s-a refuzat îmbarcarea:


Regulile obținerii compensației pentru zborurile de conexiune funcționează la fel ca compensația pentru zborurile întârziate. Singura diferență ar putea fi punctele intermediare în afara UE sau operațiunile efectuate de mai multe companii aeriene din UE, care pot afecta aplicabilitatea EC 261/2004. Lucrul pe care trebuie să-l ia în considerare cineva este punctele de plecare și sosire din itinerariul său.

Dacă unul sau mai multe zboruri au fost întârziate sau anulate, întârzierea totală până la punctul nostru final de destinație determină dreptul la compensație.

Toate zborurile de conexiune trebuie să fie rezervate sub un singur cod de rezervare. Dacă rezervați mai multe zboruri sub coduri de rezervare diferite, fiecare va fi considerat ca un zbor separat cu propriile puncte de plecare și final.


Solicitarea compensației pentru întârzierile de zbor cu Compensair este simplă. Completați doar un formular online scurt, încărcați documentele necesare și monitorizați emailurile/profilurile pentru actualizări ale aplicației. Se poate depune o cerere fără costuri, taxa de serviciu Compensair este datorată doar când pasagerul primește compensația.

Termene pentru cereri

Înțelegerea termenelor pentru depunerea cererilor este crucială când se caută compensație pentru perturbările călătoriilor aeriene. Aceste termene adesea corelează cu țara de origine a companiei aeriene și pot varia între 3 și 6 ani.

Condiții

Obligațiile companiilor aeriene sunt limitate sau chiar excluse în cazurile de circumstanțe extraordinare inevitabile, denumite și forță majoră, cum ar fi instabilitatea politică, condițiile meteorologice, dezastrele naturale, coliziunile cu animale sălbatice (de exemplu, loviturile de păsări), riscurile de securitate, problemele de siguranță și grevele care afectează operațiunea. De reținut că grevele personalului companiei aeriene nu se califică ca circumstanțe inevitabile. Dacă nu sunteți sigur dacă motivul perturbării zborului a fost extraordinar, sau dacă în cazul întârzierii dumneavoastră alte zboruri au operat, este mai bine să verificați dacă compensația nu este cuvenită. Aplicați folosind formularul nostru simplu.

Dincolo de compensație

Compensația este doar un supliment la ajutorul oferit de companiile aeriene pentru pasageri. În funcție de tipul perturbării zborului, durata întârzierii și legislația aplicată, prevederile pot include:

  • Băuturi răcoritoare
  • Mese gratuite adecvate întârzierii
  • Cazare gratuită la hotel dacă este necesară o înnoptare
  • Transferuri de hotel dacă este necesară o înnoptare
  • Două apeluri telefonice, faxuri sau emailuri gratuite.

Completează cererea ta în 2 minute folosind formularul nostru de mai jos:

Scroll to Top